Nog even en het is Valentijn: geen beter moment om in gesprek te gaan met Eva van Schijndel, oprichter van lingeriemerk Savara Intimates. Savara betekent ‘stralen van binnen uit’ en staat voor stijlvolle, duurzame bh's zonder beugel. Hoewel duurzame mode steeds normaler wordt, is het vaak nog lastig om duurzaam ondergoed te kopen. Dat is nu verleden tijd: in maart lanceerde duurzaam lingeriemerk Savara Intimates haar eerste collectie.
De lingeriemarkt is een groeimarkt, volgens internationaal databureau Statista. In 2018 werd de wereldwijde lingeriewinkelmarkt geschat op ongeveer 30 miljard dollar en naar verwachting zal dit in 2025 een waarde van bijna 50 miljard dollar bereiken.
Er is een toenemende aandacht om het verschil in lichaamstypes naar voren te laten komen en de branche richt haar reclames er dan ook steeds meer op om de positiviteit van het lichaam te benadrukken. Dit wordt toegeschreven aan de verandering in culturele normen. Zo zei bijvoorbeeld 24 procent van de Amerikaanse consumenten dat ze de opname van plus-size-modellen in lingerie-advertenties leuk vonden.
Eva en Dirk gaan in gesprek over het volgen van je droom en het starten van een bedrijf. Maar ook over duurzame productie en de uitdagingen van de lingerie markt.