ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Sadik Cevik, General Manager Benelux van Gorillas. Flitsbezorgers verdringen zich inmiddels in talrijke steden in Europese landen. De start-ups, die vaak beloven binnen 10 minuten boodschappen bij klanten thuis te bezorgen, hebben hun oog ook op de Nederlandse markt laten vallen.
Inmiddels is Gorillas een bekende – en soms al ingeburgerde – naam bij de inwoners van verschillende grote steden, zoals Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Gorillas hanteert vooralsnog geen minimumbestelbedrag, rekent reguliere supermarktprijzen en ze bezorgt de boodschappen voor €1,80 thuis.
Recent heeft Gorillas in een nieuwe financieringsronde 1 miljard dollar opgehaald. Het geld is nodig voor expansie. Alleen al in de afgelopen zes maanden zijn er 140 warehouses geopend en meer dan 4,5 miljoen bestellingen afgeleverd. Daarmee is Gorillas In iets meer dan een jaar uitgebreid naar meer dan 55 steden, waaronder Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, New York, Milaan en München, en meer dan 180 warehouses in 9 landen.
Sadik vertelt over het bouwen van een merk, de behoefte aan gemak, vers en snelheid en de concurrentie met supermarkten. Benieuwd? Luister deze podcast.