ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Sjoerd Trompetter, oprichter van Naïf. Uit frustratie over het beperkte aanbod van verzorgingsproducten voor baby’s startten kersverse vaders Sjoerd Trompetter en Jochem Hes in 2013 Naïf.
Voor de moeder zijn er talloze crèmes, lotions en doucheproducten beschikbaar, maar voor de allerkleinsten houdt het al snel op. Bovendien blijkt plastic een van de hoofdbestanddelen van huidverzorgingsproducten te zijn en zitten er nog meer stoffen in die we liever niet op de billen van onze baby's smeren. Via een laboratorium in Zwitserland ontwikkelen ze een recept voor een verzorgingsproduct dat goed is voor de huid, geen verstorende werking op hormonen heeft of microplastics bevat én ook nog lekker ruikt.
Inmiddels omvat het assortiment van Naïf producten voor baby- en kinderverzorging – van billendoekjes tot badolie – zonnebrandcrème, giftsets en een complete verzorgingslijn voor vrouwen. Sjoerd vertelt over de frustratie die leidt tot de start van Naïf, het bouwen van een duurzaam merk, het managen van groei en het belang van e-commerce. Benieuwd? Luister deze podcast.