ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Tim Zuidgeest, medeoprichter van Unravel Research. Unravel Research kijkt in het brein om marketing effectiever te maken. Dan gaat het om voorspellen en verhogen van reclame-impact, meten wat klanten niet vertellen en zorgen voor meer online conversie.
Neuromarketing is een commercieel marketingcommunicatiegebied dat neuropsychologie toepast op marktonderzoek om te observeren hoe de hersenen van mensen reageren op een specifieke advertentie, verpakkingsontwerp, productontwerp, enz. De potentiële voordelen voor marketeers zijn onder meer efficiëntere en effectievere marketingcampagnes en -strategieën, minder product- en campagnefouten en uiteindelijk de beïnvloeding van de werkelijke behoeften en wensen van mensen.
Het grootste voordeel van neuromarketing is dat het de hiaten kan opvullen die traditionele marketingmethoden hebben, omdat neuromarketing inzicht geeft in situaties waarin consumenten zeggen dat ze het ene ding willen, maar vervolgens op een andere manier handelen (d.w.z. kopen).
Tim en Dirk gaan in gesprek over de wondere wereld van marketing, de impact van Corona en de markt van FMCG.