Het Duitse merk Jack Wolfskin heeft zijn eerste Nederlandse winkel geopend in Utrecht. De nieuwe winkel maakt onderdeel uit van de groeistrategie van het merk binnen Europa, waarbij Nederland en België als focusmarkten dienen. ''De Nederlandse bevolking bestaat voor een significant deel uit buitensport liefhebbers en waardeert daarnaast kwalitatief, innovatief en duurzaam design. Dit is alles waar ons merk voor staat', aldus Jack Wolfskin.
Met de nieuwe winkel wil het merk meer focus leggen op aanmoediging tot verbinding met de natuur. Ook wilden ze hun productietechnieken moderniseren om zo te komen tot ‘de hoogste standaard van technologie, ontwerp en duurzaamheid’. Er is o.a. een ruimte beschikbaar waar gesprekken gevoerd kunnen worden over buitenactiviteiten en waar het besef van het belang hiervan vergroot kan worden. Zo kunnen consumenten ‘connecties kunnen leggen met andere sportliefhebbers en en hun verhalen en toekomstige avonturen kunnen delen’, aldus het merk. Voor het interieur zijn er een aantal duurzame keuzes gemaakt, zoals het gebruik van stoffen van plastic afval, paspoppen van papier-mâché en gerecycled plastic.