Jumbo biedt klanten sinds kort een ‘vernieuwde navigatie in de winkel en assistentie-applicaties voor een gepersonaliseerde shopervaring’. De nieuwe stap komt voort uit het gebruik van eerdere personal shopper-apparaten die toe waren aan vernieuwing en meer toepassingen en mogelijkheden. De personal shopping-oplossing is vooral bedoeld om de workflows in de winkel te stroomlijnen en de algehele winkelervaring te optimaliseren.
Jumbo constateert nu al een “uitzonderlijk hoog gebruik” van de zelfscan door klanten. De nieuwe PS20, de zelfscanoplossing van leverancier Zebra Technologies, wordt nu de opvolger van de bestaande zelfscan.
De zelfscanoplossing heeft aan de voorzijde een geïntegreerde camera, die in combinatie met Philips LED-verlichting in de winkel wordt gebruikt voor een geüpdatete locatie- en navigatietoepassing. Daarnaast hebben gebruikers van dit apparaat ook toegang tot Jumbo’s “adviesdienst”: via Push to Talk activeren zij de microfoon van dit device en kunnen zij om hulp, aanbevelingen of productinformatie vragen. Een winkelmedewerker nabij ontvangt die melding, en reageert. Daarnaast passen winkelmedewerkers de oplossing ook toe voor orderpicking: de ingebouwde camera kan planken met lage voorraadniveaus lokaliseren die snel moeten worden aangevuld.
De nieuwe zelfscan is nog maar twee maanden in gebruik en Jumbo is erg te spreken over de ervaringen hiermee en de bijkomende effecten.