Supermarktketen Jumbo test met bezorgabonnementen met een looptijd van een half jaar en een jaar waarbij klanten bezorgkosten afkopen. Abonnees van ‘Jumbo Bezorgeloos’ betalen per maand een vast bedrag, waarvoor zij maximaal één keer per dag een bestelling kunnen plaatsen van minimaal 50 euro. Volgens de supermarktketen besparen klanten die regelmatig bestellen hiermee op hun bestelkosten.
Naar eigen zeggen doen er ongeveer 7.000 klanten mee aan de pilot. Later dit jaar wordt de pilot geëvalueerd. Klanten kunnen kiezen uit verschillende abonnementen. De duurste is 12 euro per maand, waarmee klanten een halfjaar lang elke dag van de week onbeperkt kunnen bestellen op alle tijdslots zonder bestelkosten. De goedkoopste is 8 euro per maand, daarmee kan men van dinsdag tot en met donderdag één jaar lang onbeperkt bestellen op alle tijdslots, uiteraard ook zonder bestelkosten te betalen. In totaal maakt Jumbo momenteel gebruik van vier verschillende abonnementen, die niet tussentijds opzegbaar zijn.