Klarna lanceert een platform dat retailers met influencers verbindt en toont tevens real-time inzicht in de resultaten van zulke samenwerkingen. Met het 'Creator Platform' wil Klarna retailers faciliteren om specifieke doelgroepen te activeren en hogere rendementen te realiseren via de samenwerking met influencers. Tegelijkertijd helpt het platform naar eigen zeggen ‘influencers hun inkomsten te vergroten door relevante producten aan te bevelen bij hun volgers.’
Influencers spelen volgens Klarna een steeds grotere rol in de wereld van online shopping, omdat ze consumenten inspireren en helpen nieuwe merken en producten te ontdekken. Ruim een derde van de Nederlanders die via social media aankopen doen, doet dit rechtstreeks via influencer-pagina’s. Bij Gen Z geldt dit zelfs voor bijna 4 op de 10 consumenten. Toch hebben veel influencers moeite met het vinden van een goede balans tussen het schaalbaar maken van hun activiteiten en het creëren van onderscheidende content. Tegelijkertijd is het voor retailers moeilijk de juiste influencers te vinden en het engagement bij hun doelgroep te meten. Daar moet dit platform een uitkomst voor gaan bieden.