L'Oréal Paris heeft een interactieve digitale make-up-lijn gelanceerd. Het is een nieuwe, creatieve manier om te experimenteren met make-up in een virtuele ruimte. De tool is beschikbaar op Google Duo, Snapchat en Instagram en is gericht op Gen Z. Gebruikers kunnen live op beeld gebruikmaken van diverse filters die meebewegen op het scherm, voor een 'bijzondere en hyper-realistische look'.
Het beautymerk werkt voor de tool, genaamd Signature Faces, samen met Virtue: het creatieve bureau van Vice. L'Oréal Paris is hiermee het eerste beautymerk dat direct wordt geïmplementeerd in het video conference-systeem Google Duo. De volledige collectie wordt beschikbaar gesteld via Snap Camera. Deze plug-in maakt het mogelijk voor gebruikers om de digitale filters te activeren en dragen tijdens het videobellen en op Instagram en Snapchat.
'Nu het grootste deel van onze sociale interacties plaatsvindt via schermen wilden we met Signature Faces het potentieel van digitale persoonlijke zelfexpressie laten zien', aldus Virtue. 'De samenwerking met L’Oréal Paris - en het experimenteren met de grenzen van digitale esthetiek en cosmetica - was te gek. L’Oréal Paris heeft gedurfde stappen gezet richting een spannende, nieuwe toekomst.'