Volgens eigenaar Jumbo moet La Place de komende jaren uitgroeien tot een wereldwijd concept 'met enkele honderden vestigingen', waarvan zeker honderd in Nederland.
Toen Jumbo La Place kocht, telde de keten ruim honderd filialen - een aantal dat sindsdien alleen maar verder gedaald is. Inmiddels wordt een nieuw concept uitgerold: La Place Express, meer een 'to-goconcept' voor de broodjes en sappen. Dat moet de wereld gaan veroveren als het aan Jumbo ligt. "Met de nieuwe formule willen we overal zitten waar veel mensen langskomen."
Dat moet in de komende jaren gebeuren. Er zit al een aantal vestigingen her en der in de wereld. "Zoals in Kopenhagen, San Francisco, New York, Parijs, Londen." Naar eigen zeggen staat Nederland in het buitenland goed aangeschreven wat betreft verse producten: iets waar het concept op moet meeliften. De focus zal op Nederland blijven en in het buitenland zal vooral nog worden geëxperimenteerd. De nieuwe vestigingen zullen deels worden geëxploiteerd door Jumbo en voor een deel via franchise.