Sinds de coronacrisis zijn de online aankopen fors toegenomen. Daarom heeft multimediaketen MediaMarkt besloten om een nieuwe dienst te testen: Mediamarkt Outlet. "Het idee is om producten die onze klanten online hebben gekocht als retour te accepteren", zo zegt de elektronicaketen.
MediaMarkt test de outletdienst in februari met als doel om producten die online besteld werden door klanten door te verkopen tegen een lagere prijs. Dat klanten producten retourneren kan verschillende redenen hebben: bijvoorbeeld omdat ze het product al hebben, omdat een onderdeel ontbrak of het niet geschikt is voor het gebruik door de klant. MediaMarkt verkoopt het artikel door tegen een prijs die twintig tot dertig procent goedkoper is en de garantie blijft behouden. Deze nieuwe dienst zal in een testfase worden opgezet in de MediaMarkt aan de Brusselse Nieuwstraat, in een ruimte van slechts 30 vierkante meter. “We willen kijken of veel mensen hun telefoon of toestel teruggeven. Als het concept aanslaat, zullen we onze outlet vergroten en zullen we het concept uitrollen in andere winkels." aldus MediaMarkt.