AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone. Instant messaging platforms, zoals WhatsApp en Messenger zijn cruciaal voor direct contact met consumenten, met wereldwijd vijf miljard gebruikers en 86% van de Belgen die WhatsApp gebruikt.
Hoewel AI-chatbots veel voordelen bieden, zijn er valkuilen, zoals het gebrek aan 100% nauwkeurigheid en controle over de communicatie, evenals zorgen over veiligheid en naleving van regelgeving.
CM.com biedt een oplossing met een AI Chatbot geïntegreerd in een beveiligde omgeving, met juiste informatie gebaseerd op bedrijfscontent en interne systemen zoals CRM- en ERP-systemen. Bij vragen die de chatbot niet kan beantwoorden, wordt naadloos doorgeschakeld naar een menselijke medewerker.
Bedrijven zoals Blokker en YourSurprise.be hebben succesvol AI-chatbots geïmplementeerd. Max Goudsmet van CM.com zal meer inzicht geven tijdens het RetailDetail Congress op 25 april in Antwerpen, waar ook andere inspirerende sprekers aanwezig zullen zijn.