De Mango Group, het moederbedrijf van Spaans modemerk Mango, heeft de lancering aangekondigd van haar nieuwe signatuurmerk Alter Made. Het merk richt zich op duurzame mode en online verkoop.
De eerste fase van de lancering zal bestaan uit een collectie met slechts 120 kledingstukken gemaakt met duurzame materialen die gekenmerkt wordt door "tijdloze" ontwerpen gecombineerd met "verantwoord consumeren". Naast de kledingstukken die in Spanje en Turkije worden geproduceerd, zal ook worden gewerkt met katoenen stoffen van producenten in Portugal, of kasjmier van Italiaanse specialisten.
Toni Ruiz, CEO van Mango: "Ons doel is om deze trend te vergezellen terwijl we leren en nieuwe manieren van werken uit proberen waardoor we onze wereldwijde duurzaamheidsstrategie kunnen verder zetten".
Alter Made maakt in november online het debuut op de website altermade.com. Het merk zal voorlopig verkocht worden in Spanje, Frankrijk, Duitsland en Nederland. Ruiz geeft aan dat het merk over drie jaar 25 miljoen euro omzet moet draaien.