Op 22 november opent MediaMarkt zeven winkels volgens het nieuwe winkelconcept 'Xpress'. Deze winkels bevinden zich op voormalige BCC-locaties in Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Nijmegen, Zoeterwoude en de Amsterdamse vestiging aan het Gelderlandplein.
‘We verbeteren hiermee niet alleen de spreiding van onze winkels, het geeft ons ook de mogelijkheid om het nieuwe store format ‘Xpress’ in Nederland te introduceren. Een compacte formule gericht op stadscentra en shopping malls, met de focus op gemak en beschikbaarheid. Hiermee kunnen we onze klanten beter bedienen in stadscentra en shopping malls en versterken we bovendien onze omnichannel propositie’, aldus MediaMarkt.
De elektronicaketen geeft aan dat de keten sterk gelooft in de combinatie van offline en online kanalen: ‘De consument van nu begint zijn aankoop van elektronica vaak online, maar wil ook graag het product kunnen voelen en ervaren in de winkel. Die ervaring bieden wij hen, samen met het deskundige advies van onze medewerkers en aanvullende diensten om het product optimaal te gebruiken. We bieden onze klanten een naadloze ervaring in al onze verkoopkanalen, door te investeren in online én offline. In maart 2024 breiden we onze kanalen nog verder uit met onze marketplace.’