Voor het eerst in de 40-jarige geschiedenis van MediaMarkt lanceert de elektronicaretailer in alle landen waar de retailer actief is nieuwe merkcampagnes. Vanaf 13 oktober loopt in 13 landen een reclamecampagne met de Engelse slogan "Let's Go!". De campagne richt zich op klantbeleving en persoonlijk advies en maakt duidelijk hoe groot de wereld van elektronica is.
MediaMarkt wilt echter niet meer consumentenelektronica gezegd wordt, maar "experience electronics". Met deze aanduiding wilt het bedrijf zich strategisch herpositioneren en zich meer richten op het aanbod van diensten. "Beleef technologie beter en leef een leven vol mogelijkheden. Dat is wat de nieuwe merkcampagne laat zien en uitnodigt. Let’s Go! is een enthousiaste uitnodiging aan onze klanten om elektronica en de mogelijkheden die het biedt samen te ontdekken”, vertelt marketingdirecteur MediaMarkt BeNeLux Yannick de Bièvre. Nu de merkherkenning al hoog is, hoopt de retailer dat de nieuwe campagne vooral de kracht van het merk zal gebruiken om "retailers te presenteren met een onmiskenbaar karakter.” In België en Nederland zullen cross mediale merkcampagnes worden uitgezonden op tv, radio, outdoor, social media, online video en displays. Het nieuwe merkimago wordt ook meegenomen in de in november gelanceerde nieuwe employer branding-campagne van MediaMarkt samen met de slogan "Let's Go!".