Het nieuwe seizoen van de Netflix-hitserie ‘Emily in Paris’ krijgt ‘shoppable content’. Outfits en accessoires van de reeks zijn te koop in de nieuwe merchandisewebshop van Netflix, in de webshop van de Amerikaanse luxeretailer Saks en in een beperkt aantal fysieke warenhuizen. . Vernieuwend is dat de kledingcollectie niet achteraf maar gelijktijdig met de lancering van de show wordt aangeboden.
Het productiehuis achter Emily in Paris is hiervoor een samenwerking gestart met de Franse Mint Group, die luxemerken heeft benaderd met de vraag om passende ontwerpen te creëren voor de show. Alle voorstellen werden voorgelegd aan de styliste van het televisieprogramma, die de actrices een aantal van de outfits liet dragen. Zo zullen liefhebbers onder meer hetzelfde Chanel-jasje en Roberto Coin-oorbellen als in de reeks kunnen dragen.
‘Shoppable content’ en ‘retailtainment’ worden snel groot, zeker nu Netflix sinds kort een eigen webshop heeft, waar de streamingdienst producten koppelt aan de verhaallijnen van de shows.
Bron: retaildetail.be.