In Noord-Sydney heeft supermarktketen Aldi een eerste vestiging van een nieuwe, kleinere winkelformule geopend. De buurtwinkel is zowel qua assortiment als design compleet vernieuwend. Met het nieuwe concept richt de discounter zich naar eigen zeggen op de “kosmopolitische shoppers" van Australië.
De kern van het assortiment bestaat nog steeds uit kruidenierswaren en verse producten, maar dit wordt aangevuld met kant-en-klaarmaaltijden en on-the-go producten. Zo is er bij de ingang een koffiebar en in een andere hoek kunnen klanten hun eigen sinaasappelsap persen.
De winkel is ook sterk gericht op de lokale omgeving. Zo zijn er ambachtelijke bakkerijproducten te vinden van Sonoma, een lokaal erg gewaardeerde keten, en wordt er samengewerkt met lokale kunstenaren. Elke winkel wordt uniek: de winkel in Sydney is voorzien van muurschilderingen van de Australische kunstenaar Mulga (Joel Moore). De gebruikte materialen, de winkelsignalisatie, de kassa’s en personeelsuniformen blijven wel gelijk en zorgen voor een consistente merksfeer en uitstraling.