Google Cloud komt met een nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers. Deze nieuwe AI-technologie geeft op drie verschillende gebieden een oplossing aan. Om te beginnen helpt de nieuwe AI met een gepersonaliseerde ervaring en een virtuele assistent. Ook helpt de nieuwe technologie bij klantenservice en catalogusbeheer transformeren. En tot slot In-store technologieën moderniseren met een gecombineerd hardware- en softwareaanbod.
Google Cloud onthulde laatst een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Deze nieuwe technologieën zijn ontwikkeld om retailers te ondersteunen bij het personaliseren van online shopping, de modernisering van activiteiten en de transformatie van technologische toepassingen in winkels.
Om te beginnen kondigt Google Cloud een gepersonaliseerde ervaring en virtuele assistent. De virtuele assistenten bieden op maat gemaakte product opties op basis van klantvoorkeuren, denk hierbij bijvoorbeeld aan kleur en budget. De oplossing maakt gebruik van AI-modellen zoals Gemini Pro en Imagen 2. Ook bevat het een LLM-functie (vertaal functie) om de zoekresultaten te verbeteren.
De tweede oplossing die de generatieve AI bied is klantenservice en catalogusbeheer transformeren. Deze oplossing integreert met bestaande CRM-systemen en bied gepersonaliseerde product aanbevelingen, afspraakplanning en ordermonitoring. Daarbij vereenvoudigd het ook het beheer van klantinteracties via verschillende kanalen. En versnelt het de product inventarisatie voor retailers door automatisch overtuigende product beschrijvingen en metadata te generen.
In-store technologieën moderniseren met een gecombineerd hardware- en softwareaanbod is de laatste oplossing waarmee Google Cloud is gekomen. Deze oplossing helpt retailers om een moderne klantbeleving met AI te leveren, zelfs op locaties met beperkt internet toegang. Met Google Distributed Cloud Edge kunnen retailers snel diverse toepassingen implementeren, zoals winkelanalyse en gestroomlijnde kassa-ervaringen. Deze technologie ondersteunt ook next-generation-toepassingen, zoals AI-gebaseerde kassa-oplossingen. Nieuwe generatieve AI-oplossingen van Google Cloud voor retailers, waaronder de LLM-functie in Vertex AI Search, worden verwacht in het eerste kwartaal van 2024.