Warenhuis de Bijenkorf komt met nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen: zo willen ze een volledig duurzaam assortiment en de uitstoot van CO2 terugbrengen. "De toekomst is groen" is de naam van de duurzaamheidsmissie. De Bijenkorf wil niet alleen hun eigen organisatie verbeteren, maar ook de rest van de modeketen.
De concreet gestelde doelstellingen om de toekomst groener te maken zijn als volgt:
- In 2025 vermindert de Bijenkorf zijn CO2-uitstoot met 29,4%
- In 2030 vermindert de Bijenkorf zijn CO2-uitstoot met 50,4%
- In 2021 stopt de Bijenkorf met de verkoop van cosmetica die plastic glitter bevat
- In 2025 bestaat 100% van het assortiment van de Bijenkorf uit duurzamere merken
De doelen zijn gebaseerd op vier onderwerpen: verantwoordelijk handelen, duurzamere keuzes, bijdragen aan de samenleving en het redden van de bij. De nieuwe doelstellingen zullen een positieve impact gaan hebben op het leven van de klant, de partners van de Bijenkorf en hun eigen medewerkers.