Coca-Cola's wereldwijde kerstcampagne, 'The World Needs More Santas', omarmt het idee van vriendelijkheid en vrijgevigheid tijdens de feestdagen. De campagne weerspiegelt dit thema in diverse aspecten, waaronder een digitale 'Find your inner Santa' quiz en een 'Create Real Magic' AI-platform dat binnenkort wordt gelanceerd. In Nederland zal de televisiecommercial vanaf 6 december worden uitgezonden.
De kerstcommercial toont een stad vol met behulpzame Kerstmannen, benadrukkend dat vriendelijkheid de kern is van zo'n wereld. Het eindigt met 'The World Needs More Santas', wat suggereert dat vriendelijkheid in ons allen zit en naar boven komt door goede daden voor anderen.
Coca-Cola's langdurige band met het Kerstmanbeeld begon in de jaren '20, met illustrator Haddon Sundblom die in 1931 de iconische Kerstman voor Coca-Cola creëerde. Deze beelden vormen nog steeds het herkenbare beeld van het merk en zijn te vinden in kunstgalerieën wereldwijd.
Als onderdeel van de kerstcampagne werkt Coca-Cola samen met het Rode Kruis, waarbij donaties en activiteiten worden ingezet voor voedselhulpprogramma’s. De iconische Coca-Cola kersttruck reist door het land, biedt bezoekers de kans om de kerstmagie te ervaren en lanceert een 'Find Your Inner Santa'-quiz in de Coca-Cola app.
De 360° kerstcampagne wordt breed uitgerold via diverse kanalen vanaf 6 tot 26 december, inclusief speciale kerstverpakkingen die vanaf 6 december verkrijgbaar zijn.