Pearle voegt een eigen luxe label Pearle Studio toe aan het winkelportfolio. Van het nieuwe concept zullen zo'n 100 winkels openen. Pearle Studio is er voor de consument die op zoek is naar een optimale beleving en persoonlijke aandacht bij de aankoop van een bril, zonnebril of contactlenzen. De eerste winkel wordt op dinsdag 15 maart geopend in winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam.
“Pearle Studio is het begin van een nieuw tijdperk voor onze organisatie. Voor de nieuwe merknaam heeft GrandVision bewust gekozen om het alombekende merk “Pearle” te gebruiken vanwege de grote naamsbekendheid onder consumenten. Pearle Opticiens en Pearle Studio versterken elkaar doordat ze verschillende doelgroepen aanspreken en elk een eigen assortiment producten en diensten aanbieden. Met Pearle Studio richten we ons op de doelgroep die behoefte heeft aan meer persoonlijk advies, uitgebreide service, op zoek is naar nog verder gepersonaliseerd glas en de nieuwste merkmonturen uit een luxe segment. Vanaf nu kan echt iedereen bij Pearle terecht, van de meer functioneel ingestelde consument, tot de consument die op zoek is naar persoonlijke aandacht en een luxer assortiment”, aldus de optiekketen.