Peek & Cloppenburg heeft een nieuw winkelconcept geopend onder de naam "Conscious Fashion Store" in Berlijn. De nieuw winkel, die een winkelervaring biedt op het gebied van duurzamere mode, heeft als slogan: "Not perfect, but better every day." Er is maar liefst 3.000 vierkante meter aan winkeloppervlak waar het warenhuis consumenten een nieuwe ervaring wil bieden bij het kiezen van kleding die beter is voor het milieu.
De 'Conscious Fashion Store' draait allemaal om duurzaamheid, leren, vertrouwen opbouwen en een gemeenschap creëren. De winkel heeft een open ontwerp. Bij de ingang op de begane grond, waar de herencollectie te vinden is, is er een 'soft shop' van het merk Knowledge Cotton. Deze keuze voor soft shops, die de hele winkel vormen, komt voort uit het duurzaamheidsconcept. Dit biedt flexibiliteit om op elk moment aan te passen en te vervangen, waardoor de levensduur van het meubilair wordt verlengd.
Peek & Cloppenburg maakt gebruik van een keurmerkcatalogus om duurzamere producten te selecteren. Het team streeft naar transparantie en vertrouwen met hun eigen label, omdat de meeste klanten geen duidelijk beeld hebben van de wirwar aan duurzaamheidslabels. “‘We Care Together’ is het initiatief voor duurzaamheid voor de hele P&C Group, inclusief Anson's en Magasin du Nord", aldus Peek & Cloppenburg, "We willen duurzaamheid begrijpelijker maken voor klanten.” Daarom zijn categorieën als 'Gerecycled', 'Biologisch' en 'Verantwoord' geïntroduceerd. De inkoop voor de Conscious Store wordt centraal beheerd door de inkopers in Düsseldorf, die voortdurend in contact staan met de afdeling duurzaamheid.