Door deze nieuwe toepassing speelt Picnic in op 'gemak'. Gebruikers kunnen op een gemakkelijke manier door middel van 'voice' bestellingen plaatsen in de Picnic applicatie. Heel handig als je in de keuken staat en je ziet dat bijvoorbeeld de melk op is. Iedereen herkent het moment wel dat je na een supermarktbezoek juist die melk bent vergeten. Dit is nu verleden tijd met deze toepassing. Op het moment dat je ziet of herinnert welke producten je wilt bestellen, geef je jouw Amazon Echo een voice-commando en zijn de producten besteld. Picnic vindt het belangrijk om als eerste nieuwe technologieën te adopteren en klaar te zijn voor het veranderende consumentengedrag.
Bij Picnic gaat alles om het creëren van een leuke en gemakkelijke winkelervaring. Daarnaast wordt het bedienen van apparaten door 'voice' alsmaar populairder. Picnic speelt hierop in door deze technologie in de Picnic app te integreren. Picnic gebruikt hiervoor te toepassing van Amazon Alexa. Om de app te integreren met Amazon Alexa creëerde Picnic een speciale Picnic skill. Het betreft een prototype, maar het plan is om deze toepassing later dit jaar voor iedereen beschikbaar te maken.