"Retail is ever-changing" - tegenwoordig worden retailers en merken gevraagd om consequent de verwachtingen van klanten te overtreffen. Hoe maak je jouw organisatie klaar voor de toekomst?
Ook dit jaar zijn er weer 50 innovatieve cases verzameld uit 19 landen over de hele wereld. In de zeventiende editie van Retail Innovations vind je cases terug rondom vijf thema’s: Engagement Out-of-Store, Engagement In-Store, Efficiency Out-of-Store, Efficiency In-Store en Sustainability.
Engagement Out-of-Store: Deze ontwikkeling heeft alles te maken met beleving buiten de traditionele winkel. Trends die we hier veel terugzien zijn digitaal, zoals de metaverse, virtuele shopping experiences of live stream shopping.
Engagement In-Store: In de winkel is ook een grote ontwikkeling gaande als het gaat om engagement. Opkomende trends die we hierbij terugzien gaan over het bouwen van een community, entertainment in de winkels, gamification en een steeds betere merkbeleving.
Efficiency Out-of-Store: Gemak dient de mens en in dit geval de consument. Belangrijke ontwikkelingen binnen deze trend gaan over de steeds snellere bezorging (soms zelfs op dezelfde dag), abonnementsdiensten, virtuele productervaringen en additionele services (bijvoorbeeld het installeren bij elektronica-producten).
Efficiency In-Store: Ook in de winkel is efficiency een steeds belangrijker thema. Trends die we hier zien, hebben betrekking op digitale tools die de winkelervaring verbeteren, robotisering, omnichannel benaderingen door bijvoorbeeld pick-up-poits en kassaloze winkels.
Sustainability: Een terugkerend thema, met een steeds groter belang voor elke retailer. We zien veel ontwikkelingen op thema’s als circulariteit, reparatie-services, het vergroten van de transparantie en het opstarten van lokale initiatieven.
Benieuwd naar meer informatie en alle cases? Ontdek hier meer.