'The Next Generation of Retail is Here' - global inspiration to future-proof your business!
Ook dit jaar zijn er weer ruim 50 innovatieve cases verzameld uit 19 landen over de hele wereld. In de negentiende editie van Retail Innovations vind je cases terug rondom vijf thema’s: A Better World, An Enhanced Experience en Hyper-efficiency. Wat houden deze trends in?
A Better World: Leiders binnen de branche beperken de impact van hun activiteiten op het milieu en maximaliseren tegelijkertijd hun impact op de maatschappij. Er ontstaan nieuwe concepten, processen en technologieën om duurzamere wereldwijde retail te creëren dat een verschil maakt in de lokale gemeenschappen die ze bedienen.
An Enhanced Experience: Leiders binnen de branche creëren een gedifferentieerde, gedenkwaardige en meeslepende winkel- en merkervaring. In veel gevallen bevorderen deze concepten een interactieve gemeenschap rond de producten die ze verkopen. Evenementen, premium services en mogelijkheden voor productpersonalisatie trekken winkelend publiek naar merkkanalen en -formules. Meer dan de helft van de cases van dit jaar vallen in deze categorie - een bewijs van de blijvende relevantie en hernieuwde focus op fysieke kanalen en winkelketens.
Hyper-efficiency: Leiders binnen de branche bieden een gemakkelijke en naadloze omnichannelervaring door middel van geavanceerde bedrijfsprocessen en -capaciteiten. Met de snelle toepassing van kunstmatige intelligentie (AI), robotica en machine learning, ontwikkelen retailers hun diensten en oplossingen om baanbrekende technologieën te integreren. Veel van de cases in deze categorie maken gebruik van op technologie gebaseerde oplossingen voor back-endactiviteiten, waarbij wrijving wordt weggenomen en activiteiten worden gestroomlijnd om zowel medewerkers als klanten van dienst te zijn.
Benieuwd naar het complete rapport? Ga naar de website van Ebeltoft Group voor meer informatie!