De Ebeltoft Group volgt al ruim tien jaar retailinnovaties op de voet. Retail experts over de hele wereld bundelen hun krachten om inzichten uit lokale markten te delen die je inspireren en voorbereiden op toekomstige trends. In dit rapport vind je vijftig innovatieve cases uit meer dan vijftien landen die vier verschillende retailtrends voor 2021 aantonen.
In 2020 is de wereld op zijn kop gezet. De COVID-19 pandemie leidde tot grote verschuivingen binnen retail en veranderde het consumentengedrag zoals we dit nog niet eerder zagen. Het hebben van een omnichannelintegratie is een absolute noodzaak geworden: vanwege de lockdowns en veiligheidsmaatregelen heeft online shoppen een enorme boost gekregen en is er ook een enorme groei te zien bij platforms en ecosystemen. Klanten zijn op zoek naar gemak en dit moet als prioriteit worden beschouwd. En zelfs als de behoefte voor extreme experience is verschoven van een fysieke ervaring naar online engagement, zullen ervaring en entertainment belangrijke behoeftes van de consument zijn. Tot slot, een andere trend die versneld is door de pandemie is lokaal winkelen en hogere verwachtingen op het gebied van sociale verantwoordelijkheid bij retailers en merken. Daarom is het aanbieden van duurzame oplossingen voor klanten belangrijker dan ooit tevoren.
Meer weten over deze trends en benieuwd naar de cases? Download het rapport 'Retail Innovations 2021 – Retail never stands still' hier.