ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Rob Schalker, oprichter en CEO van A Fish Named Fred. A Fish Named Fred wil met zijn uitgesproken, humoristische kleding uitstijgen boven de massa die ‘allemaal hetzelfde doet’. Op het moment dat je de merknaam weghaalt, zie je door de eigenheid nog steeds dat het hun kleding is. Ze willen blijven verrassen en steeds weer een lach toveren op het gezicht van consumenten.
De oranje vis genaamd Fred is de mascotte van het modemerk. Je vindt hem terug in het logo, op social media, als hoofd van de etalagepoppen en als miniatuurversie voor visual merchandising. Bovendien is in elk originele kledingstuk de mascotte van het merk verborgen.
De kleding van het modemerk wordt bij ruim duizend verkooppunten in meer dan 28 landen verkocht. Behalve via de verkooppunten wordt de kleding ook verkocht via internet en in de 5 winkels van het modemerk. De brandstores zijn gevestigd in Maastricht, Haarlem, Amsterdam en Leidschendam. Daarnaast is er een outlet store in Bataviastad.
Rob vertelt over het ontstaan van de naam, het succes van het merk A Fish Named Fred, de vele colabs, en hun multi-channelstrategie. Benieuwd? Luister deze podcast.