De Chinese retailer Shein heeft besloten zichzelf te transformeren tot een marktplaats waar externe merken, zoals Skechers, hun producten kunnen verkopen. Volgens het e-commercebedrijf hebben klanten steeds meer vraag naar gevarieerde producten. Daarom evolueert Shein nu naar een "geïntegreerde marktplaats" waar het samenwerkt met een selectie van wereldwijde merken en externe verkopers.
Tot op heden heeft Shein voornamelijk succes behaald met zijn extreem goedkope kleding, die snel in China wordt ontworpen en geproduceerd. Het assortiment breidt zich echter steeds meer uit met andere typisch "made in China" hebbedingetjes, zoals smartphonehoesjes, zelfklevend behang en zelfs volgens Shein zelfs "huishoudelijke apparaten zoals draagbare wasmachines".
Shein heeft al concrete deals gesloten met het schoenenmerk Skechers en de borstvoedingsproducten van Lansinoh. Ze beweren ook samen te werken met "wereldwijde multimerkboetieks" om meer producten aan hun platform toe te voegen. Shein zegt dat ze hierdoor niet alleen "een veel breder scala aan producten en categorieën" krijgen, maar ook veel snellere leveringen kunnen garanderen. Hoewel het bedrijf aangeeft fabrieken in Brazilië, Mexico en India te willen openen, wordt de productie momenteel nog grotendeels in China gedaan.