Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg water per dag. Om dit te veranderen, lanceert Spa de 66 Days Drink Better Challenge, waarbij een team ambassadeurs mensen wil inspireren en begeleiden om beter te hydrateren.
Hoewel Nederlanders erkennen dat voldoende drinken belangrijk is voor de gezondheid, lukt het de meesten niet om dit in de praktijk te brengen. De belangrijkste reden hiervoor is dat men simpelweg vergeet genoeg te drinken. Spa wil dit probleem aanpakken door middel van een interactieve campagne op social media, waarbij zes ambassadeurs in Nederland en vier in België, de zogenaamde Spa Squad, het voortouw nemen. De challenge loopt van 17 juni tot eind september op Instagram en TikTok.
Uit onderzoek blijkt dat het gemiddeld 66 dagen duurt om een nieuwe gewoonte aan te leren. Dit is de basis voor Spa's 66 Days Drink Better Challenge. De focus ligt op kleine, haalbare veranderingen in het dagelijks leven die bijdragen aan een gezondere drinkgewoonte. Gedurende de campagneperiode deelt Spa via social media tips, inspiratie en ondersteuning. Ook na de challenge blijven Spa en de ambassadeurs de deelnemers aanmoedigen hun nieuwe gewoontes vol te houden.