Laurens D’Hoore lanceerde drie jaar geleden Thrive, het allereerste herstelbier ter wereld. Dit bier, dat nu al bij grote retailers verkrijgbaar is, heeft als doel internationaal bekend te worden, vergelijkbaar met hoe Red Bull bekendstaat als het toonaangevende merk voor energydranken.
Als fervent sporter en triatleet merkte Laurens op dat er geen bier was als hersteldrank na het sporten. Hij combineerde zijn passie voor alcoholvrij bier met de behoefte aan proteïne en koolhydraten na het sporten, en ontwikkelde zo Thrive in samenwerking met het Leuven Institute for Beer Research.
Thrive heeft zich snel ontwikkeld sinds de lancering, met 10 gram proteïnen per blikje en een verfrissende IPA-smaak. Naast het originele herstelbier heeft Thrive ook Thrive Play geïntroduceerd, een variant met minder calorieën en verrijkt met vitamines B en D, gericht op een breder publiek en meer consumptiemomenten dan alleen na het sporten.
Het merk heeft een sterke digitale aanwezigheid opgebouwd via contentmarketing. Thrive is momenteel goed vertegenwoordigd in België, zowel online als in fysieke winkels, en zet nu stappen om internationaal uit te breiden naar Nederland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en IJsland.
D’Hoore benadrukt de onderscheidende aanpak van Thrive in vergelijking met traditionele brouwers en zal spreken op het RetailDetail Congress, waar het bedrijf zijn innovatieve benadering zal delen.