Bedrijven kunnen consumenten nu een 'Tikkie terug' geven: het aankoopbedrag wordt dan binnen vijf seconden teruggestort op de rekening van de klant. Geldterugacties worden vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Deze nieuwe functie speelt hierop door een gemakkelijk alternatief te bieden - zowel voor de klant als het bedrijf.
Om de nieuwe functie te vieren en te introduceren, trakteert de betaalapp van ABN AMRO op een Hema-tompouce. Iedereen die de komende dagen een tompouce koopt in een Hema-winkel, krijgt het gehele aankoopbedrag direct teruggestort via de Tikkie-app.
Tikkie hoop met de nieuwe functie vooral gemak te bieden aan de klant: 'Geldterugacties worden nu vaak ervaren als omslachtig en onbetrouwbaar. Terwijl het zoveel eenvoudiger kan voor zowel de consument als de bedrijven. Na aankoop van het product stuur je nu als het ware een Tikkie naar een speciale rekening van Tikkie. Zonder dat het nodig is om gegevens achter te laten.’, aldus Tikkie.