TikTok heeft besloten om zich te gaan bezighouden met het verlichten van logistieke lasten voor handelspartners. Het bedrijf introduceert zijn eigen logistieke service genaamd 'Fulfilled By TikTok', en deze service wordt als eerste gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk.
Met de service 'Fulfilled By TikTok', afgekort FBT, hebben verkopers de mogelijkheid om hun producten via het platform te laten opslaan. FBT zorgt voor het verwerken van bestellingen en de verzending ervan naar de uiteindelijke klanten. Verkopers betalen een vergoeding voor deze dienst en worden zo dus volledig ontzorgd.
Wanneer verkopers zich aanmelden bij FBT, is het niet noodzakelijk om al hun verschillende productvarianten op te slaan. Een gedeelte van de voorraad volstaat. Bovendien kunnen ze zelf kiezen welke specifieke producten ze willen opslaan en via FBT willen laten verzenden. Het is belangrijk op te merken dat producten die een gewicht van meer dan 30 kilogram hebben, niet in aanmerking komen.
Voor de dienst werkt TikTok samen met diverse logistieke partners. Deze partners zijn verantwoordelijk voor het verwerken van de bestellingen en zorgen ervoor dat deze tijdig bij de klanten worden afgeleverd.