Afgelopen jaar was triest genoeg, vonden ook de creatievelingen van experiential agency Wink en brouwerij Homeland. Zij komen daarom met een nieuw biertje, die een vette knipoog en dikke middelvinger is naar 2020. Samen met de Amsterdamse brouwerij heeft het bureau ‘Volkschampagne’ op de markt gebracht. Bier gebrouwen met treurwilgbast, een ingrediënt 'wat al sinds jaar en dag wordt gebruikt om fysieke en zielenpijn te verzachten.' Het bier komt in blikjes van nét geen halve liter. 'Lauw serveren, want het is al koud genoeg.'
Wie het bier zichzelf cadeau wil doen, komt - heel toepasselijk - van een koude kermis thuis. Het schaarse bier, waarvan slechts 2020 blikken de brouwerij hebben verlaten, is alleen online te koop met een unieke code, die via zogenaamde Volkschampagne Ambassadeurs wordt verspreid. 'De ambassadeurs vormen een dwarsdoorsnede van de maatschappij: ondernemers, freelancers, millennials en BN’ers die doorgaans baden in succes, maar door de pandemie bar weinig invloed hebben gehad op 2020'.
Zelf omschrijven ze de ingrediëntenlijst als volgt: Gerst, haver, tarwe, water, hop, gist, korianderzaad, treurwilgbast, citroenschil, sinaasappelschil, tranen, klaagzang en onpeilbaar verdriet.