Albert Heijn heeft een eigen koffiebranderij geopend in Zaandam, die ook bijdraagt om de klimaatvoetafdruk te verkleinen. De innovatieve branderij heeft als doel de uitstekende smaak en de kwaliteit van de eigen Perla-koffie nog verder te verbeteren om zo klanten te laten genieten van de lekkerste koffie.
Als enige Nederlandse retailer brandt de supermarktketen al 125 jaar koffie in een eigen koffiebranderij. En nu dus een nieuwe stap in de koffie-expertise, waar de branderij bijdraagt om de klimaatvoetafdruk te verkleinen. De branderij maakt namelijk gebruik van 100 procent groene stroom en zorgt voor 13 procent minder CO2-uitstoot. Daarnaast wordt fijnstof met 99 procent gereduceerd en liggen er 1500 zonnepanelen op het dak.
"Deze branderij is een van de modernste koffiebranderijen van dit moment. Koffie is een ontzettend belangrijk product in Nederland. Gemiddeld drinkt de Nederlander tussen de 3 en 5 koppen koffie per dag'', aldus Albert Heijn.