Op 21 april opent fashionretailer Uniqlo een nieuw winkelconcept langs de weg in Maebashi, Japan. Dit is een test en als het succesvol blijkt te zijn, kan het zijn dat Uniqlo deze winkels langs de weg wereldwijd gaat introduceren.
Voor de nieuwe winkel in Maebashi heeft Uniqlo een nieuw concept ontwikkeld dat de filosofie van het merk weerspiegelt. Deze filosofie omvat de wens om bij te dragen aan een welvarende samenleving en een betere wereld. Om deze reden biedt de winkel energiebesparende voorzieningen en een breed scala aan lifestyle-diensten, waaronder een bloemenwinkel, café en de eerste permanente Re.Uniqlo Studio - de reparatie-, hergebruik-, recycling- en remake-service van het bedrijf.
De nieuwe winkel beslaat ongeveer 2500 vierkante meter en biedt mode voor dames, heren en kinderen aan. Uniqlo stelt dat de winkel ongeveer 40% minder elektriciteit verbruikt dan de normale winkels van de kledingretailer en dat 15% van het elektriciteitsverbruik wordt gecompenseerd door de zonnepanelen die zijn geïnstalleerd.