ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Mark Hommelberg, CEO van JOG Group (waaronder o.a. jeansmerk Garcia valt) over verduurzaming van de keten.
GARCIA is ontstaan in 1972 in Urbania, Italië. Met verkooppunten in 27 landen en meer dan duizend werknemers in Europa heeft het merk zijn sporen verdiend in de mode-industrie. De combinatie van pure, Italiaanse passie met Nederlands ondernemerschap maakt GARCIA tot een sterk merk.
In september vorig jaar ondertekende jeanskledingmerk Garcia, samen met andere koplopers in de denimindustrie, de Green Deal on Circular Denim. Men beloofde bij te dragen aan een meer circulaire economie door zich te verplichten meer Post Consumer Recycled (PCR) materialen te gebruiken in hun jeanscollecties. Dit is afval dat ontstaat bij de eindgebruiker, die je als consument weggooit.
Mark vertelt over de duurzame reis van García, over the most sustainable jeans en het belang van de betrokkenheid van medewerkers en directie. Benieuwd? Luister deze podcast.