Zalando heeft een nieuwe modetoepassing geïntegreerd in hun platform. In samenwerking met Highsnobiety, een merk dat zich richt op een nieuwe generatie culturele vernieuwers, is het nieuwe modesegment "Stories" bij Zalando gelanceerd.
Bij Stories op Zalando krijgen klanten op maat gemaakte content te zien in een nieuw visueel format, zoals korte video's met een naadloze winkelervaring, waardoor ze niet alleen geïnspireerd raken, maar ook direct producten kunnen aanschaffen. Er zijn vijf verschillende series beschikbaar die wekelijks veranderen, waaronder Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X en Unpacked. Deze verhalen zijn momenteel beschikbaar in Nederland, Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, met plannen om volgend jaar naar meer markten uit te breiden.
‘Zowel internationale als lokale trendsetters uit Nederland delen hier een breed scala aan looks, ideeën en ervaringen met onze klanten. We gaan hiermee verder dan de traditionele winkelervaring door inspiratie centraal te stellen, een sterk standpunt uit te dragen en belangrijke gespreksonderwerpen op gang te brengen', aldus Zalando.