Aldi breidt het gebruik van QR-codes op hun verpakkingen uit om hun digitale folder te promoten. Toch heeft de winkelketen geen plannen om de papieren folder volledig stop te zetten.
Aldi heeft het gebruik van QR-codes op productverpakkingen geïntroduceerd als een manier om klanten gemakkelijk toegang te geven tot hun digitale folder. Dit initiatief begon met melkpakken van het huismerk Milsa, en na een succesvolle testperiode breidt de supermarktketen het gebruik van QR-codes uit naar andere producten. Volgens marketingdirecteur Isabel Henderick richt Aldi zich op het toevoegen van QR-codes aan populaire Aldi-producten die gedurende de dag op de keukentafel worden gebruikt. De QR-codes zijn te vinden op producten zoals hazelnootpasta, Goudse kaasplakken, sandwiches, en halfvolle melk in PET-flessen van het merk Milsa. Bovendien worden de codes ook toegepast op winkelkarren, kastickets, broodzakken en papieren zakjes voor groenten en fruit.
Hoewel Aldi digitale folders promoot via QR-codes, heeft de winkelketen geen plannen om de papieren folder volledig af te schaffen. Volgens Henderick blijft de papieren folder een zeer effectieve manier om direct Belgische huishoudens te bereiken. Ondanks een groeiende trend van digitalisering in de retailsector, waarbij papier- en verspreidingskosten stijgen en duurzaamheid een rol speelt, houdt Aldi vast aan de traditionele papieren folder. Andere retailers, zoals Carrefour en Delhaize in België, hebben wel beperkingen opgelegd aan het verspreiden van papieren folders, en sommige, zoals Lidl en Aldi, hebben alternatieve digitale verspreidingsmethoden geïntroduceerd in bepaalde regio's.