Aldi is al langer bezig met het thema ‘gezondheid onder jongeren’. Vorig jaar verwijderde de supermarkt kinderfiguren van ongezonde voeding en voerde Aldi een minimumleeftijd in voor het kopen van energiedrank. "Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken, juist omdat we een discounter zijn", aldus Nadine Winde, manager corporate responsibility van Aldi.
Vanaf 2020 gaat Aldi diverse producten uit de Schijf van Vijf voorzien van Disney-figuurtjes. Het gaat hierbij om onder meer snacktomaatjes, yoghurt, minibanaantjes en volkorenbrood, die in samenspraak met het Voedingscentrum gekozen zijn. De supermarkt heeft voor het gebruik van de figuurtjes een exclusieve licentie gekregen van Disney. Volgens Aldi is de keten hiermee de eerste supermarkt die kindermarketing op gezonde producten introduceert. Normaliter vind je figuren als Mickey Mouse op ongezonde producten, zoals koek en snoep.