0 BCC creëert prominentere plek voor duurzaam assortiment Retail Outlook 26 mei 2023 Trends BCC heeft nu een meer opvallende sectie in de winkel voor duurzame producten.
0 Zeeman lanceert zonnebrillenlijn Retail Outlook 25 mei 2023 Trends Zeeman heeft een eigen lijn met designzonnebrillen geïntroduceerd. Deze zonnebrillen kosten 24,99 euro of 49,99 euro (een vrij hoge prijs voor Zeeman's normen), maar ze zien eruit als echte designerbrillen.
0 Aldi Süd start met bezorging en click & collect in Duitsland Retail Outlook 24 mei 2023 Trends Vanaf juni 2023 zal supermarktketen Aldi Süd beginnen met het leveren van een gedeelte van hun producten aan huis in Duitsland.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
0 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Getir: ‘darkstore’ omgezet in supermarkt Dirk Mulder 16 december 2022 Video's ING Sector Banker Dirk Mulder neemt een kijkje in de recent geopende supermarkt van Getir in de Amsterdamse wijk De Pijp. Kijk je mee?
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met David Boyle Alyssa Vogelaar 25 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughftul Thursday: auteur en ChatGPT-expert David Boyle.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Bob Ponsen Alyssa Vogelaar 11 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Bob Ponsen, Founder van GiG Hard Seltzer.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Marcel Vogels & Mark Stockx Alyssa Vogelaar 4 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Marcel Vogels en Mark Stockx, oprichters van RetailMedia.One.
0 Ik heb MUD-jeans opgericht met de gedachte om het beter te doen! Dirk Mulder 23 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Bert van Son: directeur en eigenaar van MUD Jeans.
0 “Een belangrijk doel is de meubelsector verder verduurzamen!” Dirk Mulder 15 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Okke Albers, oprichter van Studio HENK. Het designmerk maakt functionele meubels die een leven lang meegaan.
1 Mijn hart begon te roepen een maatschappelijke impact te maken! Dirk Mulder 5 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Tessa van Soest, directeur van B-Lab Benelux.
0 Premium Retail Outlook Onderzoek 2023: wat verwachten retailers? Retail Outlook 4 april 2023 Reports Retailers moeten zich voorbereiden op schaarste. Dit blijkt uit ons Retail Outlook Onderzoek, dat inzichten biedt in de uitdagingen en impact hiervan op komend retailjaar.
0 Duurzaamheid en Retail Paula Boneschansker 10 maart 2023 Reports Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
16 Zeeman lanceert campagne rondom transparantie Retail Outlook 6 maart 2023 16 Trends Zeeman Discounter transparantie Zeeman roept in de nieuwste campagne klanten op om niet te blijven rondlopen met vragen rondom hun lage prijzen, maar ze gewoon te stellen.
28 Carrefour maakt herkomst vlees inzichtelijk via QR-code Retail Outlook 5 december 2022 28 Trends Carrefour Supermarkten transparantie Blockchain Klanten van Carrefour kunnen nu gemakkelijk meer informatie over de herkomst van het vlees achterhalen door een QR-code op de verpakking te scannen.
58 Xenos lanceert Nature Impact Rating op producten Retail Outlook 1 september 2022 58 Trends Xenos duurzaamheid transparantie Xenos verhoogt de transparantie met betrekking tot duurzaamheid door assortiment te voorzien van een Nature Impact Rating.
37 Karma Shoarma gaat internationaal Retail Outlook 29 september 2020 37 Trends Import / Export Individualisering Nieuwe markten Maatwerk producten food Karma Shoarma Verantwoord Ondernemen transparantie Founder Pascal Labrie: 'Het is onze missie om samen de wereld een beetje beter te laten eten door mensen te laten ervaren hoe lekker plantaardige streetfood kan zijn.
35 Amazon komt met duurzaam label Retail Outlook 29 september 2020 35 Trends amazon Prioritijd Convenience Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Voor Amazon is dit een grote stap naar het verduurzamen van het bedrijf.
49 Zalando start met tweedehands kleding Retail Outlook 22 september 2020 49 Trends Nieuwe markten Prioritijd Convenience Mode Zalando hergebruik Nieuwe winkelconcepten consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Naar eigen zeggen is “de lancering van Zalando Pre-owned een mijlpaal in het traject van het bedrijf om het startpunt voor mode te worden”.
43 COS onthult tweedehandsplatform 'Resell' Retail Outlook 15 september 2020 43 Trends Individualisering Resell Mode hergebruik Maatwerk service consuminderen Verantwoord Ondernemen COS transparantie Met dit nieuwe platform wil het bedrijf de volgende stap nemen naar volledig circulair en hernieuwbaar.
58 KFC lanceert nieuwe campagne Retail Outlook 15 september 2020 58 Trends Digital Experience De Digitale Superconsument KFC food cross channel Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie Met de nieuwe campagne wil het bedrijf mensen dichter bij elkaar brengen, want een bucket eet je immers niet alleen.
36 Freitag opent winkel in Amsterdam Retail Outlook 10 september 2020 36 Trends Prioritijd Experience Freitag Mode hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Oprichters Daniel en Markus Freitag zijn meer dan 25 jaar geleden begonnen met het maken van deze tassen voor hun eigen fietstocht naar hun werk.