Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter

Ondanks dat de aanpassing naar de 1,5-meter samenleving een grote uitdaging was, wordt het nu tijd voor bedrijven om met hun retailformule structureel concurrentievoordeel te behalen. Het veranderende consumentengedrag heeft impact op het huidige retailbusiness model waardoor een retail reset nodig is. Crossmarks ontwierp een Retail Reset Model en geeft in dit artikel toelichting om van 1,5 meter naar 1,5 keer beter te gaan.

Key takeaways:

1. Retail Reset Model. Het model geeft inzicht in het nieuwe consumentengedrag en laat zien welke retailuitdagingen en bijpassende oplossingen er zijn.

2. Drie winnende aspecten. Winnaars in deze periode zijn retailers met een scherpe visie, een relevante rol van betekenis voor de klant en  een grote mate van responsiveness.

3. Genereren van traffic en cashflow. Op korte termijn zijn aspecten als crowd management en het aanpassen van prijs en aanbod cruciaal.

4. Wees weerbaar tegen economische laagconjunctuur. Nieuwe afzetkanalen en een low-risk journey zijn cruciaal voor optimaal klantcontact.

5. Wat kan jij betekenen? Behaal structureel concurrentievoordeel met een sterke en relevante rol van betekenis voor de klant. 

Download hier het hele rapport van Crossmarks.