De komst van het event is een eerste stap in de richting ‘Winkelstad Rotterdam 2030’. Doel van de stad is de meest vernieuwende binnenstad van de Benelux worden. De binnenstad wordt steeds meer voor vertier en de winkelier ontkomt er niet meer aan om in te spelen op populaire evenementen. Met de introductie van het event probeert de stad niet alleen bezoekers van binnen de regio te trekken, maar ook juist bezoekers van buiten de regio die er meteen een weekendje Rotterdam van maken.
Rotterdam krijgt als eerste winkelstad in Nederland een eigen versie van het Amerikaanse event Black Friday. Het koopjesevent zal eind november plaatsvinden en ondernemers uit de hele stad hebben zich aangesloten bij het event. Winkeliers, hoteliers, horeca-ondernemers en evenementorganisatoren zullen alles uit de kast trekken om de bezoekers op aantrekkelijke wijze te lokken. Er is zelfs gedacht aan de man die niet van shoppen houdt. Terwijl de vrouwen aan het shoppen zijn, kunnen zij zich vermaken in de speciaal ingerichte mancave waar men kan gaan gamen en sporten. Met exclusieve aanbiedingen, winacties en kortingen kunnen bezoekers de goedkoopste spullen scoren.