Door het coronavirus kunnen kinderen niet naar school en moeten veel ouders thuiswerken. Met dat in het achterhoofd creëerde Bol.com de digitale boekenclub. Volgens Bol.com is het minste dat zij kunnen doen het thuiswerken voor ouders wat makkelijker maken en kinderen tegelijkertijd een waardevolle invulling van hun tijd bieden. Thuisblijvertjes is binnen no time uit de grond gestampt. Bol.com speelt hierbij in op een nieuwe setting en thuissituatie door het coronavirus en biedt ouders en kinderen een relevante oplossing voor het thuis zitten.
Bol.com lanceert voor alle thuiszittende Nederlandse en Belgische kinderen een digitale boekenclub. Samen met Dept, een digital agency, ontwikkelde de webshop een platform voor e-books en luisterverhalen. De digitale boekenclub wordt gesteund door bekende Nederlanders als Monique Smit en Niek Roozen; zij gaan vanuit huis verhalen voorlezen en elke week wisselen de BN'ers. De voorleesvideo's zullen elke ochtend om 9 uur paraat staan, zodat alle thuiswerkende ouders hun 'digitale thuiskantoor' kunnen openen. Voor alle leeftijdscategorieën zijn er e-books en luisterboeken beschikbaar.