Met het nieuwe servicepunt gaat Bol.com weer een stapje verder in de fysieke wereld. Met deze nieuwe stap biedt Bol.com meer gemak en meer service. Consumenten hoeven nu bijvoorbeeld niet meer online een retour te melden, maar kunnen het pakketje direct achterlaten. Wanneer de Bol.com klanten tevreden zijn over het servicepunt, zal Bol.com het verder uitrollen. Hierdoor zal iedere klant toegang krijgen tot een servicepunt in de buurt.
Bol.com start met een test waarbij zij een eigen balie krijgen in de Albert Heijn. Hiermee wordt het afhaalpunt vervangen door een volwaardig servicepunt. Nieuw aan het servicepunt is dat klanten hun bestelde artikelen direct kunnen uitpakken en testen. Zo kunnen zij direct het artikel retour zenden. Men kan de bestelling ook direct betalen of laten inpakken. De servicemedewerkers werken al langer voor de klantenservice van Bol.com. De test start bij de vestigingen Gelderlandplein (Amsterdam), Elandstraat (Den Haag) en Burgemeester Stamplein (Hoofddorp).