Volgens het modelabel is dit de eerste social store die in China is geopend. ‘Als het gaat om innoveren op het gebied van social en retail is China de voor de hand liggende keuze. Daar wonen de meeste digital savvy luxeklanten’, aldus Burberry. De winkel zet in op een gepersonaliseerde en interactieve winkelervaring.
Burberry heeft een nieuwe winkel geopend in Shenzhen, China, waarbij het een nieuw ‘social retail’ concept introduceert. Hiervoor werkt het modelabel samen met Tencent, het bedrijf dat onder andere eigenaar is van de Chinese berichtenapp WeChat. Social en fysiek worden in de winkel aan elkaar gekoppeld door een digitale winkelervaring. Zo kunnen klanten via WeChat afspraken plannen, pashokjes reserveren en een plaats boeken in het café. Ook is er een spaarprogramma waarbij er beloningen vrijgespeeld kunnen worden door content te delen. Elke klant krijgt een avatar die evolueert terwijl je het platform gebruikt. Door actief deel te nemen op het platform kunnen er nieuwe karakters en outfits vrijgespeeld worden. Alle producten in de winkel zijn daarnaast gelabeld met QR-codes die na het scannen extra inhoud onthullen.