Digitale marketingtrends 2022 - Retro,  TikTok en Niches
Reports Trends digital falcon

Digitale marketingtrends 2022 - Retro, TikTok en Niches

Grote veranderingen in de maatschappij zorgen voor grote veranderingen in het menselijk leven. Bedrijven dienen zich te focussen op deze veranderingen en de kansen die hieruit voort zijn gekomen. In dit rapport neemt Falcon je mee in tien trends die van belang gaan zijn in 2022. Hieronder worden alvast vijf trends besproken.

  1. Retro Revolution – Nostalgie komt voort uit een roep om betere en simpelere tijden, waar gezichtsmaskers en vaccinaties niet het gesprek van de dag waren. Woorden als ‘Nostalgia’ en ‘Nostalgic’ worden vaker opgezocht dan voor de pandemie. Hoe vertaalt deze trend zich op het gebied van marketing? ABBA is terug, Pepsi maakte een reclame met het nummer 'You’re the one I want' van Grease en de acteur van Blues Clues genereerde 2M likes door te vertellen dat hij ging stoppen. Nostalgie betaalt zich uit.
  2. Community content – De nieuwe generatie vertrouwt merken minder en maar een klein deel vindt content gecreëerd door een merk authentiek. Consumenten zijn op zoek naar authentieke merken, het liefst aangeraden door hun omgeving. Producten die worden aangeraden op TikTok vliegen de schappen uit, merken die inspelen op imperfecties worden vaker gekochte en het betrekken van de consument heeft een positieve invloed op jouw merk.
  3. Mixed Reality – Tijdens de pandemie heeft de mensheid snel geleerd over digitalisering. Hybride is de nieuwe norm, zowel voor events en conferenties als retail. De mixed realiteit die hieruit voorkomt creëert verschillende kansen voor retailers, zoals mogelijkheden tot het creëren van online live shopping, het gebruik van AR en opkomst van games in de winkel.
  4. Influencer commerce – Influencers kunnen helpen met het bereiken van een groter publiek, het overtuigen van nieuwe consumenten en het verbeteren van vertrouwen en loyaliteit.
  5. Noiseless Niche – Consumenten worden constant geprikkeld door social media, waardoor ze besluiten weg te gaan van de massa en zich aan te sluiten bij nichemarkten. Merken dienen hen te volgen om goede banden op te bouwen en de consument te overtuigen van hun product voordat de competitie dit overneemt.

Benieuwd naar de andere trends? Lees hieronder het volledige rapport.

 

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".