Met de uitbreiding naar tankstations maakt Dunkin’ zijn producten nog makkelijker beschikbaar in Nederland. “Een kop koffie met een donut vormt toch een ideale combinatie voor een on the go tussendoortje?”, aldus Nabil Besali, master franchisenemer van Dunkin’ in Nederland. Het bedrijf zegt ook te kijken naar samenwerkingen met andere partijen. Zo lopen er bijvoorbeeld gesprekken met bioscopen en verschillende retailorganisaties, waaronder MediaMarkt.
Koffie- en donutmerk Dunkin’ maakt zijn concept, via een zogenoemd petrol concept, ook beschikbaar voor tankstations in Nederland. Deze week presenteert Dunkin’ drie verschillende concepten, die tankstationhouders bij hun tankstation kunnen implementeren. Bij het eerste concept wordt er een speciale Dunkin’ unit geïnstalleerd, waarbij klanten zelf een keuze kunnen maken uit een warme of ‘frozen’ drank. Daarbij worden de donuts in voorverpakte doosjes verkocht. Bij het tweede concept gaat het om een Dunkin’ pop-up store, waarbij het hele assortiment beschikbaar zal zijn. Bij het derde concept is het ook mogelijk om het ijs van Baskin-Robbins, zusterfomule van Dunkin’, toe te voegen aan het tankassortiment.