Starbucks gaat meer koffie aan huis leveren. Om dit te realiseren, heeft het bedrijf in de VS een partnerschap aangegaan met CloudKitchens. Door gebruik te maken van de ghost kitchens van deze partij, streeft de Amerikaanse koffiegigant naar groei in de bezorgsector.
Starbucks richt zich steeds meer op bezorging. Eerder heeft het bedrijf al samenwerkingen aangegaan met Doordash, Uber Eats en Just Eat Takeaway / Thuisbezorgd, waarmee ze ook in Nederland samenwerken. Deze partners halen tot nu toe de bestellingen op bij de winkels. Starbucks meldt dat het bezorgsegment jaarlijks met 20 procent groeit. ‘De vraag naar bezorging blijft sterk, zelfs nadat de mobiliteit van consumenten zich (na corona, red.) heeft hersteld. Dat toont aan dat deze vraag gestaag is gegroeid en nauw verweven is geraakt met de levensstijl van onze klanten’, aldus Starbucks.
Om de groei in thuisbezorging verder te stimuleren, wil de koffieketen nu gebruikmaken van ghost kitchens, speciale locaties die exclusief toegankelijk zijn voor bezorgers. Op deze manier kunnen de Starbucks-vestigingen zich blijven richten op de klanten in de winkel. Volgens Business Insider zal de eerste ghost kitchen van Starbucks binnenkort worden geopend in een CloudKitchens-vestiging in San Francisco.