0 Coolblue integreert AI op eigen website Retail Outlook 28 november 2023 Trends Coolblue heeft onlangs kunstmatige intelligentie toegevoegd aan haar website in de vorm van een slimme assistent genaamd Chat G-Piet, specifiek ontworpen voor het maken van gedichten.
0 Amazon introduceert online autoverkoopplatform in de VS Retail Outlook 20 november 2023 Trends Amazon betreedt de autoverkoopmarkt in de VS, waardoor klanten eenvoudig online een nieuwe auto kunnen kopen en deze op hun gemak bij een lokale dealer kunnen ophalen of laten bezorgen. Hyundai is de eerste autofabrikant die volledige transacties via Amazon aanbiedt, volgens CEO Jaehoon (Jay) Chang, en dit markeert een innovatieve stap naar efficiëntere en duurzamere mobiliteit.
0 Wear introduceert een chatbot voor het reinigen van sneakers Retail Outlook 17 november 2023 Trends Wear stopte afgelopen zomer met hun sneaker-schoonmaakdienst, maar lanceert nu de Sneaker Cleaning Expert - een slimme AI-tool voor gepersonaliseerd advies over het onderhouden en reinigen van sneakers.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Roland van der Vorst Alyssa Vogelaar 23 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Roland van der Vorst, Head of Innovation bij Rabobank.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Fennemiek & Anne Mieke Roos Fennis 9 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Fennemiek Gommer en Anne Mieke Eggenkamp, beide Innovation Consultants en directieleden bij Caracta Business Innovation.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Johan van der Zanden Alyssa Vogelaar 26 oktober 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Johan van der Zanden, CMO bij Albert Heijn.
0 Bij Fabienne Chapot draait het om kleur, prints en vakmanschap! Dirk Mulder 4 december 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Geertje van Bavel, Head of Impact van Fabienne Chapot.
2 “De passie voor het familiebedrijf is toen overgeslagen!” Dirk Mulder 17 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Trade en Retail Dirk Mulder in gesprek met Bart Goossens algemeen directeur van Goossens Wonen & Slapen.
2 “Wij noemen ons de feel-good comfort wear brand!” Dirk Mulder 14 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Marie-José Vermin CEO van 10Days.
1 Premium Retail Outlook Onderzoek 2023: wat verwachten retailers? Retail Outlook 4 april 2023 Reports Retailers moeten zich voorbereiden op schaarste. Dit blijkt uit ons Retail Outlook Onderzoek, dat inzichten biedt in de uitdagingen en impact hiervan op komend retailjaar.
0 Duurzaamheid en Retail Paula Boneschansker 10 maart 2023 Reports Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
13 Koffiebezorging van Starbucks breidt zich uit in de VS Retail Outlook 7 juni 2023 13 Trends Starbucks CloudKitchens food Bezorging Starbucks gaat meer koffie aan huis leveren.
56 Starbucks wil het tankstation van de toekomst worden Retail Outlook 4 mei 2022 56 Trends Starbucks volvo food Tankstation Nieuw Concept Starbucks start dit jaar een pilot in samenwerking met Volvo en Chargepoint om EV-laders te installeren.
127 Starbucks gaat wereldwijd over op herbruikbare bekers Retail Outlook 21 maart 2022 127 Trends Starbucks food hergebruik duurzaamheid Om ‘meer aan de planeet terug te geven dan het neemt’ zal Starbucks herbruikbare bekers inzetten om in 2030 de helft minder afval te hebben.
88 Warme en ijskoude dranken uit zelfbedieningsapparaat Starbucks Retail Outlook 13 januari 2022 88 Trends Starbucks Nieuw Concept duurzaamheid Nederland heeft de primeur om de eerste zelfbedieningsautomaat van Starbucks in te zetten. Het apparaat kan warme en ijskoude dranken serveren, samen met zuivelvrije melkalternatieven.
135 Starbucks opent eerste gebarentaal café in Japan Retail Outlook 29 juni 2020 135 Trends Starbucks food Nieuw Concept In het nieuwe Japanse café van Starbucks plaatsen klanten hun bestelling in gebarentaal bij slechthorenden.
33 Starbucks breidt gemaksformule uit met pickup stores Retail Outlook 12 juni 2020 33 Trends Nieuwe markten Prioritijd Het nieuwe betalen food cross channel Convenience Starbucks Nieuwe winkelconcepten Volgens Starbucks is dit hun manier om zich aan te passen aan de coronacrisis en de daarbij horende nieuwe realiteit.
30 Starbucks wil afvalvrij en klimaatpositief worden Retail Outlook 24 januari 2020 30 Trends food hergebruik Starbucks consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie De plannen zijn bedacht voor de vijftigste verjaardag van de koffieketen in 2021.
34 Starbucks verkoopt ‘betaalpen’ Retail Outlook 19 september 2019 34 Trends Prioritijd Het nieuwe betalen food cross channel Convenience Starbucks De betaalpen is alweer het vierde betaalproduct dat Starbucks in Japan verkoopt.
47 Starbucks opent eerste ‘Starbucks Now’ in China Retail Outlook 16 juli 2019 47 Trends Nieuwe markten Prioritijd food cross channel Online needs offline Convenience Snelle en flexibele logistiek Starbucks Nieuwe winkelconcepten Met het nieuwe concept biedt Starbucks zijn klanten een snelle en gemakkelijke winkelervaring die past bij hun on-the-go levensstijl.