Afgelopen zomer lanceerde Nike zijn eerste Rise retail concept store in Guangzhou in China. Nu breidt Nike dit concept uit naar Seoul. Het concept past goed bij de Zuid-Koreaanse hoofdstad. Het overbrugt namelijk digitaal en fysiek om meeslepende winkelervaringen te creëren die een onlosmakelijke connectie hebben met de stad.
Nike Seoul brengt nieuwe in-store functies zoals 'Sport Pulse', een digitaal platform dat lokale Nike producttrends en sportupdates gebruikt om een meeslepende retailervaring te creëren. Een andere functie in de winkel is de 'Inside Track', een interactieve digitale RFID-schoenentafel waar consumenten details zoals productvoordelen, schoentechnologie en online reviews kunnen vergelijken voor twee willekeurige schoenen in de winkel.
Bovendien zijn er drie 'experience zones' in de winkel in Seoel, die de consumenten helpen om een unieke dimensie van sport te beleven: The Sport Hub, die shoppers helpt mogelijkheden te vinden om in hun stad aan sport te doen, The City Replay, die een ruimte creëert waar consumenten een hyperlokale assortiment Seoul-producten kunnen vinden en The Huddle, die consumenten in contact brengt met programma’s die zich richt op Nike's vijf facetten van fitness: beweging, mindset, herstel, voeding en slaap.
Daarnaast onderstreept Nike Seoul ook Nike's inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Nike Seoul is de eerste in Azië die Recycling & Donation lanceert, Nike's volledig geïntegreerde service voor het recyclen en doneren van schoenen en kleding.